FAQ2022-07-04T12:35:11+02:00
Hoe kan ik een kinderfeestje reserveren?2021-12-01T14:40:05+01:00

Mail naar contact@oertijdmuseum.nl of bel 0411-616861 om een datum en tijd vast te leggen.

Hoe kan ik voor mijn kind van 0-2 jaar een ticket kopen?2021-12-01T14:34:54+01:00

Kinderen onder 3 jaar zijn gratis. Bij het reserveren van tickets kunt u voor kinderen van deze leeftijd een gratis ticket selecteren.

Hoe zijn jullie te bereiken met het openbaar vervoer?2021-12-01T14:44:26+01:00

U kunt met de trein naar Station Boxtel. Vanaf daar is het ongeveer 20 minuten lopen naar het museum.
Ook is er de mogelijkheid om vanaf het station met de buurtbus 203 naar halte De Ketting te gaan. Deze halte bevindt zich op 500 meter afstand van het museum.

Ik heb een ticket gekocht, maar ik kan deze niet downloaden / ben de mail kwijt etc. Wat nu?2021-12-01T14:34:13+01:00

Voor alle ticket-gerelateerde vragen verzoeken wij u contact op te nemen met het ticketbureau. Ga naar www.oertijdmuseum.nl/tickets en klik op TICKET SUPPORT.

Ik heb een ticket gekocht, maar wil liever op een andere datum komen. Hoe doe ik dat?2021-12-01T14:32:28+01:00

Het omboeken van tickets kunnen wij niet zelf. Voor het omboeken van tickets of andere ticket-gerelateerde vragen, graag contact opnemen met het ticketbureau. Ga naar www.oertijdmuseum.nl/tickets en klik op TICKET SUPPORT.

Ik heb een ticket met een tijdslot gekocht, hoelang mag ik in het museum blijven?2021-12-01T14:35:37+01:00

Het tijdslot is vooral bedoelt om de aankomsttijd te regulieren, zodat niet alle bezoekers tegelijk naar binnen willen. Wij stellen verder geen limiet aan uw bezoektijd.

Ik heb klachten en kan niet naar het museum komen. Wat nu?2021-12-01T14:22:46+01:00

Heeft u klachten? Blijf dan thuis en neem contact op met het ticketbureau (www.oertijdmuseum.nl/tickets en klik op TICKET SUPPORT) voor het omboeken van uw ticket(s).

Ik probeer een ticket te kopen voor een maandag, maar dat lukt niet. Hoe zit dat?2021-12-01T14:36:10+01:00

Wij zijn op alle maandagen gesloten voor bezoekers, óók tijdens de schoolvakanties. Uitsluitend op 2e Paasdag, 2e Pinksterdag en 2e Kerstdag is het museum op maandag geopend.

Ik wil alleen het buitengedeelte bezoeken. Krijg ik dan korting?2021-12-01T14:37:57+01:00

Wij verkopen uitsluitend tickets waarmee zowel het binnen- als buitengedeelte bezocht kan worden. Er wordt dus geen korting gegeven als u enkel het buitengedeelte bezoekt. De speeltuin is daarnaast een extra service die wij aan onze bezoekers bieden. Hiervan kunt u dus ook alleen gebruik maken als u een ticket voor ons museum heeft.

Is de Museumjaarkaart geldig bij het Oertijdmuseum?2021-12-01T14:39:28+01:00

De Museumjaarkaart en overige kortingskaarten zijn bij ons niet geldig. Enkel abonnementhouders van onze partnerparken ontvangen een korting op de entree prijs. Zie hiervoor www.oertijdmuseum.nl/abonnementen.

Is er nog plaats op de dag en/of tijd dat ik wil komen?2021-12-01T14:31:36+01:00

Dit kunt u controleren als u via www.oertijdmuseum.nl/tickets een ticket koopt of als abonnementhouder een datum- en tijdvakreservering wilt plaatsen.

Is het museum kinderwagen-vriendelijk?2021-12-01T14:41:58+01:00

Het museumgebouw en de tuin zijn goed begaanbaar voor kinderwagens. In het gebouw is een lift aanwezig waar u gebruik van kunt maken.

Is het museum rolstoel-vriendelijk?2022-01-19T13:41:55+01:00

Het museumgebouw en de tuin zijn goed begaanbaar voor rolstoelen. In het gebouw is een lift aanwezig waar u gebruik van kunt maken. Ook is er een invalide-toilet.

Mag ik mijn huisdier meenemen naar het museum?2022-05-25T09:19:34+02:00

Huisdieren worden niet toegelaten in het museum, ook niet in het buitengedeelte.

Mag mijn bolderkar mee het museum in?2021-12-01T14:42:40+01:00

Nee, bolderkarren zijn niet toegestaan. Indien gewenst kunt u bij de balie een museum-bolderkar huren voor maar €3,-. Deze kan gebruikt worden tijdens uw bezoek aan het buitengedeelte (tuin en bos) van het museum.

Moet ik reserveren voor een bezoek aan Het Oertijdmuseum?2022-05-02T10:02:37+02:00

Voor uw bezoek kunt u een datum- en tijdreservering maken. Zo spreiden we de aankomst van onze bezoekers en voorkomen we lange rijen bij de ingang. Via onze website www.oertijdmuseum.nl/tickets kunt u tickets bestellen en zo een datum en tijdvak reserveren. Dit geldt ook voor abonnementhouders, van zowel Het Oertijdmuseum als haar partnerparken.

Maar spontaan museumbezoek is ook weer mogelijk aan onze kassa’s.

Wat kost parkeren?2021-12-01T14:43:39+01:00

Bij het museum kunt u gratis parkeren. Indien het parkeerterrein vol is, wordt u verzocht op een parkeerplaats in de buurt te parkeren (op loopafstand).

Zijn de horeca en museumwinkel open?2021-12-01T14:49:06+01:00

De horeca en museumwinkel zijn gewoon geopend.

In de horeca is een koffieautomaat aanwezig en er worden voorverpakte sandwiches, ijsjes, koeken, chips, choc-bars, frisdranken, fristi, chocomel etc. verkocht.

In de museumwinkel kunt u souvenirs kopen zoals  fossielen, knuffels, speelgoed, allerlei stenen en mineralen, boeken etc.

Ga naar de bovenkant